Zpět na článek

Diskuze: Radeon HD 4770 - nejlepší z levných?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

agwind
agwind
Level Level
24. 8. 2009 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak se mi povedlo minuly tyden ukoristit v eshopu AL*A jednu Sapphire ATI Radeon HD 4770

Cely nateseny jsem presne podle navodu stahl rivatuner, upravil config, stahl FURMARK (otaci se tam ten "hnedej chlupatej zachrannej kruh" :-).
Mam posledni Catalysty 9.8, konfigurace je Asus P5B Deluxe Core2Duo E5200 stabilne na 4008MHz.

Jakmile v rivatuneru zvednu GPU ze standartnich 750MHz na 800MHz a vic po chvilince vytuhne totalne cely comp muzu maximalne na 795MHz. S memory se dostanu take maximalne na na ca. 950MHz.

Samozrejme ze pustim vetrak na maximum (huci to jak vrtulnik protoze mam jinak v Compu vodnika).
Zkousel sem to vickrat, podle mne je ta karta resp. ten kus co mam NAPROSTO nepouzitelny a budu ho vracet.
Cetl jsem recenze i zkusenosti uzivatelu na pretaktovani techto karet, nejhorsi vysledky s pretaktovanim GPU jsou myslim 820MHz prumer okolo 870MHz a pokud ma clovek stesti tak 915 az 1000Mhz.

Blby je ze nikdo nikde momentalne tuhle kartu nema, presto nechapu proc zrovna ja sem musel koupit NEJHORSI kus co kdy kdo koupil..... mate nekdo nejaky vysvetleni cim by to mohlo byt?

Samozrejme ze GPU-Z a vsechno ukazuje ze se jedna o 40nm kartu, je presto mozny ze by nekde Cinani zfalsovali 40nm HD 4770 tak ze by prelabelovali 55nm HD 4730 ?? Nebo jina pricina?

Mel jsem v planu nasledne flashnout Asus TOP Bios, ovsem pote co se tato karta ukazala ve srovnani se vsemi ostatnimi co kdo testoval jako naprosty SH**T uz v seriovem stavu . .. tak nic flashovat nebudu a vratim ji do kramu.....

aglarond
aglarond
Level Level
17. 6. 2009 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podla roznych recenzii je rozdiel medzi 3850 512MB GDDR3 a 4770 512 GDDR5 sice taky, ze si to uz pri hrach vsimnes, ale ze by to stalo za upgrade sa velmi hovorit neda.. urcity prehlad ti daju grafy na http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-2009/benchmarks,51.html
a este moja oblubena tabulka:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-price,2323-6.html
oboje vsak ber s rezervou.. osobne sa viac spolieham na velke recenzie tu na Svet Hardware, nez na taketo zhrnutia na TomsHardware..

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 6. 2009 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aglarond Osobne bych z 3850 upgradoval az na 4850, ale jinak je rozdil mezi kartami podstatny ...

Smeli
Smeli
Level Level
17. 6. 2009 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aglarond Osobně sem přecházel z HD3850 512 na HD4850 s GDDR5 a ten rozdíl byl markantní a uspokojující :)

dusanmsk
dusanmsk
Level Level
17. 6. 2009 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smeli To bude tym goes like hell, ktore maju proti referencnym kartam este daco navrch.

CNX
CNX
Level Level
17. 6. 2009 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Píšete že karta nejde moc dobře taktovat, co jsem viděl testy zahraničních serverů tak tam to zase dosti chválili. Jádro měli na 950Mhz a paměti na 4Ghz, někde i 4,2Ghz což mi přijde jako velmi solidní výsledek. O změně chladiče nepsali takže pravděpodobně měli původní. Nicméně sám jsem kartu v rukách neměl, takže netvrdím že to tak zaručeně musí být....

aglarond
aglarond
Level Level
17. 6. 2009 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNX ja som cital, ze oficialne drivery od ATI umoznuju kartu pretaktovat, ale iba velmi mierne.. az pouzitim roznych inych utilit je mozne kartu pretaktovat viac.. preto ju niekde za pretaktovanie chvalia a inde pisu, ze pretaktovat velmi nejde

Duha
Duha
Level Level
17. 6. 2009 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo mě jestli podporuje FP64 tj. double precision (počítám BOINC) a našel jsem tohle:
http://www.pcgameshardware.com/aid,682726/Review-Ati-RadeonHD-4770-vs-HD-4850-und-Geforce-9800-GT/Reviews/

Smeli
Smeli
Level Level
17. 6. 2009 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby si karta držela svou cenu kolem 2 tisíc stála by za to. Ale v dnešní době je to jen nedostupný předražený krám, většina rozumně smýšlejících lidí sáhne po výprodejových HD4850

drk22
drk22
Level Level
17. 6. 2009 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smeli Nedostupny mozna, ale predrazeny, ani kram rozhodne nikoliv :0)

speedsnail
speedsnail
Level Level
17. 6. 2009 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 No při dnešní nabídce:
HD4730 (55nm verze 4770) za 2000,- http://www.dxt.cz/?Mode=Sti&StiId=86026,
HD4830 za 2000,- , HD4850 pod 2500,-
má "virtuální" HD4770 za 2500,- celkem vyrovnané soupeře..

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 6. 2009 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Obecně stojí Radeony HD 4850 kolem 3000. Když uvadíte shop, co má nejlevnější ceny (asi), tak je třeba zároveň uvést jeho cenu na HD 4770. Valná většina lidí to bude nakupovat v shopech jako Alza, Alfa nebo CZC.

dusanmsk
dusanmsk
Level Level
17. 6. 2009 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Valna vacsina zisti, ze ani jeden z uvedenych eshopov tie karty nema, a podla mojho nazoru ani nikdy mat nebude, pretoze o 4770 sa basni od aprila a dodnes ju nikto nevidel ( az na asus na czc.cz za 2600 s dodaciou lehotou 2 dni, ale za tu cenu si ju mozu nechat :( ).

dusanmsk
dusanmsk
Level Level
17. 6. 2009 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Teda pardon, za 2600 BEZ dph som chcel povedat :)

aglarond
aglarond
Level Level
17. 6. 2009 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 hmm.. este minuly tyzden tu na Svethardware vysla aktualita, ze cela seria 4800 (4830, 4850, 4870, 4890) bola zlacnena. Takze v priebehu dvoch tyzdnov by uz naozaj mali byt ceny 4850 rovnake ako ceny 4770. Okrem toho za mesiac uz bude zrejme aktualne aj porovnanie s 4730 a 4790, takze bude treba nove porovnanie :)

Smeli
Smeli
Level Level
17. 6. 2009 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Omyl, HD4850 obecně začíná okolo 2500 (a nejen výprodejové Gainwardy ale i třeba Sapphire). Např. v alfě je HD4770 od 2565 od MSI, HD4850 od 2740. S tím rozdílem, že když si jednu z nich budu chtít koupit tak je asi jasné, co bude.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 6. 2009 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Mate pravdu...asi bude treba modifikovat zaver ponekud. Nechapu ale, kdo dela cenovou politiku tech karet ..zda nedostupnost 4770 zpusobila vyssi ceny nebo je to cele spatne nastavene, ale tipoval bych to prvni.

Smeli
Smeli
Level Level
17. 6. 2009 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Tuším za tím stojí právě vysoká poptávka a nízká nabídka, když se karty dostaly do oběhu měla to být "bomba" ale ouha, karty od PC Partner se museli vrátit na přeflashování (touto dobou se čeká, že by se měli vrátit a dostat se konečně na pulty obchodů) a karty, které vyráběl TUL nezvládli pokrýt poptávku. K tomu udájně TSMC na několik týdnů zastavilo úplně 40nm výrobu aby alespoň nějak opravili chyby ve výrobě (jak moc a jestli vůbec se jim to povedlo, toť otázka).
Ještě mě napadla konspirační teorie o jedné velké habaďouře aby se stáhla pozornost na HD4770 a v klídku si mezitím mohli šušňat někde rodinku R800 a připravovat velké překvapení :)

cml11
cml11
Level Level
17. 6. 2009 06:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen taková maličká muška se asi vloudila. Ta krabice na ilustračním obrázku s kartou je nějak Photoshopově vytuněná? Že popisy na vrchním boku neodpovídají tomu co je na zbytku krabice.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 6. 2009 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cml11 Je vytuněný box by Gigabyte...je to jen ilustrační obrázek. V kapitole 2. je vyfocená skutečná krabice.

cml11
cml11
Level Level
17. 6. 2009 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Asi to Gigabyte z kraje trochu nedopracoval. Tady už mají správný:
http://www.gigabyte.cz/images/products/r477d5-512h-b.jpg

husky14
husky14
Level Level
17. 6. 2009 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No imho je to hlavně proto, aby "slabší" CPU nebrzdil ty karty ve vyšších rozlišeních.
Testovací sestava je jen jedna a provádí se na ní i testy hi-endu v 2560x1600....

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 6. 2009 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@husky14 Přesně tak ... kdybych měl doma skladovat všemožné typy sestav, tak se nehnu. Aktivně používám jednu a dále mám asi dvě desky a další dvě CPU a nějaké paměti+ x karet.

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
17. 6. 2009 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@husky14 Z principu nemůže slabší CPU omezovat grafiku ve vyšších rozlišeních, protože tam hraje největší vliv výkon grafiky.
Naopak CPU omezuje grafiku v nižších rozlišeních, všimněte si že tam vždy býva mezi grafikami nejmenší rozdíl.

husky14
husky14
Level Level
17. 6. 2009 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 Nemáš tak úplně pravdu, ve hrách typu GTA4, WiC a dalších je i v 1920x1200 hodně znát rozdíl mezi např. i7 a X2 5000+ (cca. 40 %), přepočteno na fps to může dělat třeba 40 vs. 25 ;-)

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
17. 6. 2009 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 1920x1200 je jiz pomerne vysoke rozliseni, zkus to v 1280x1024 bez AA

Ondra_1
Ondra_1
Level Level
17. 6. 2009 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 anebo to zkus v 2560x1600 16xAA a uvidiz ze mezi CPU bude mininalni rozdil

husky14
husky14
Level Level
17. 6. 2009 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondra_1 No dyť o tom se tu bavíme, že pro vyšší rozlišení je potřeba silnější CPU, aby ty hi-end karty nebrzdil.... a je dobře, že ho Petr v testovací sestavě má.

A i když AA samo vliv CPU trochu potlačuje, tak i v 2560 + AA v těch hrách a mezi těmi CPU výše nějakej rozdíl bude.

moerty
moerty
Level Level
17. 6. 2009 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim, nejak se mi nezda ta spotreba 4850, sice ji nevlastnim, ale urcite neni mensi nez u 4770 :)

moerty
moerty
Level Level
17. 6. 2009 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moerty nejspis mate v grafu prohozene nazvy mezi gts 250 a 4850

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 6. 2009 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moerty Máte pravdu 167 má být správně 267W ... opravím.

Reklama
Reklama